Thursday, January 17, 2013

KEHIDUPAN..akhir..



 Bismillahirrahmanirrahim..


Seperti yang semua sudah ucapkan kini sudah masuk tahun baru 2013. 2013 ni ni ganjil.. I like! ^^, Dah lame sangat tak update blog ni.. Kecian die xde orang bukak even sebelum ni mmg xdela org nk bukak sgt blog nit p niat di hati dulu terbengkalai mcm tu je sejak2 gi praktikum ni tahun lepas. Bukan tanak update tapi bile nak update je xde idea.. 

Tambahan kesukaan sy untuk tahun 2013 ni sebab insyaAllah dengan kekuatan, kemudahan dan kesihatan dr Yang Satu sy dan rakan2 PISMP AmBILAN JANUARi 2010 akan menamatkan zaman kanak-kanak pelajarnye di kampus IPG.. (mungkin ade rezki bole sambung lagi tuntut ilmu.. dengan izinNya..) Jadinya, mungkin tahun ni merupakan tahun ‘buzy’, ‘cedey’, tekanan dan selari dengannya sebagai pelajar tahun akhir. 

Ramai orang mengatakan kami beruntung sebab keluar belajar terus dapat jadi cikgu.. insyaAllah dengan doa orang ramai moga kami segera terpilih menjadi guru tetap di sekolah selepas tamat kursun nanti.. Tapi nak dipendekkan di sini kami pun tak pasti dengan perancangan Allah yang mana akan dipostingkan segera@ sebaliknya.. J Just be ready with anything..

Walhamdulillah, pada 16 oktober 2012 my lovely cute sister selamat melahirkn my nephew.. Congrats Yah! Moge Mohd Ifada Afwan b Ahmad Shahir menjadi penyejuk mata dan kesenangan dunia akhirat hendaknya.. nak bagi gamba ifada ni.. de sebut ifida la.. afida la.. hehe.. IFADA ye.. berfaedah.. 



ni mase ifada baru bbrapa hari lahir.. manje nih~
ni plak ifada the latest sy jupe die.. mate molat.. idung tu.. Subhanallah.. ^o^
and this January 2013, sy n rakan seperjuangan PISMP JAN 2010 akan menjalani praktikum terakhir kami sebagai guru pelatih.. Nak dipendekkan citer, sy n partner praktikum akan menjalani praktikum di SK SERI TUALANG, TEMERLOH.. TEMERLOH ye.. J Alhamdulillah.. walaupun xberhajat pun dapat kat TEMERLOH, yg mana sekolah ni agak dkat dengan rumah family, tp insyaAllah mungkin ada hikmahNya utk sy dan org2 sekeliling sy.. Perancangan dan penentuan Rabbi itu INDAH dan CANTIK, pasti hamba yg berSyukur akan mendapat natijah yang berguna.. insyaAllah..

Seluas laut mana pun tulisan sy pada kali ini, sy hanya ingin berkongsi dengan sesiapa yang TERsinggah di tapak ruang kerdil ni.. andai sebuah tulisan itu seperti AIR yang mengalir dalam kerongkong hidupanNya, maka moga tulisan ini mampu menghilangkan kehausan hidupan2 yang menginginkan sebuah coretan ringkas hanya untuk hiburan dan ingatan bersama..

JANJI ALLAH ITU PASTI..
TETAPKAN IMAN, TETAPKAN HATI..
MOGA TERPILIH BERTEMUNYA SUATU SAAT NANTI..
Allahumma solli ‘ala Muhammad..

1 comment:

  1. Assalamualaikum...

    Moga Allah permudahkan segala urusan kak Mil baik di sini atau di sana yg abadi...
    Insyaallah...

    Moga Allah kasih.

    ReplyDelete